Ministerul Transporturilor, în colaborare cu Autoritatea pentru Reformă Feroviară și CFR Călători, a încheiat marți contracte în valoare totală de 3 miliarde de lei pentru achiziția a 20 de trenuri electrice noi de lung parcurs și modernizarea a 55 de locomotive și 139 de vagoane. Contractul încheiat de Autoritatea pentru Reformă Feroviară cu compania PESA din Polonia pentru achiziția a 20 de trenuri electrice noi a fost evaluat la 1,1 miliarde de lei, iar livrările sunt programate să aibă loc în primele șase luni ale anului 2026. Această investiție, finanțată din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), are termen-limită august 2026.

Pentru CFR Călători, costul modernizărilor la locomotive și vagoane a atins suma de 2 miliarde de lei. La semnarea acestor contracte, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a subliniat că fondurile alocate pentru reparații și modernizări vor contribui la consolidarea economiei naționale.

Contractul încheiat cu PESA poate fi extins cu încă 9 trenuri, conform declarațiilor Autorității pentru Reformă Feroviară. Sorin Grindeanu a detaliat importanța investiției, precizând că achiziția și modernizarea materialului rulant vor sprijini rețeaua feroviară din România. Trenurile electrice interregionale de lung parcurs, care vor opera pe 7 rute importante, includ conexiuni între orașe precum Cluj, Brașov, Craiova, Iași, Suceava, Galați, Constanța, București și Călărași.

Valoarea totală a contractului pentru achiziția și mentenanța celor 20 de trenuri electrice este de 1,106 miliarde de lei (fără TVA). În paralel, CFR Călători a semnat 11 contracte pentru modernizarea a 55 de locomotive electrice, conversia a 20 de locomotive diesel hidraulice în locomotive electrice și modernizarea a 139 de vagoane de călători, acestea însumând 2,074 miliarde de lei (cu TVA).

Ramele electrice, compuse din trei vagoane, vor oferi 191 de locuri pe scaune, beneficiind de caracteristici precum sistemul de semnalizare și siguranță ERTMS nivel 1 și nivel 2, sistemul național PZB90, climatizare, conexiune wi-fi, zonă bar/bistro, facilități pentru călători cu dizabilități, distribuire automată de bilete și aparate de compostat. În final, în aceeași zi, s-a semnat și contractul final la CFR Infrastructură pentru reparații și reînnoirea liniei ferate București–Pitești, atingând astfel un procent de 100% de realizare a proiectelor finanțate prin PNRR.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.