Softronic Craiova a dezvoltat o locomotivă cu rezistență la temperaturi extrem de scăzute, special concepută pentru grupul suedez Green Cargo. Această locomotivă, denumită Transmontana 031, reprezintă o premieră prin faptul că este prima „blindată” frontal și pe laterale cu o tablă de 4 milimetri, obținând un rezultat spectaculos prin eliminarea completă a efectului de tablă vălurită, conform informațiilor oferite de Jurnal Feroviar.

Proiectată pentru a opera în condiții de temperaturi de până la -50 de grade Celsius, Transmontana 031 dispune de o carcasă robustă, protejată cu o tablă specială ce asigură atât rezistența la impact frontal, cât și pe laterale. Această caracteristică inovatoare are ca rezultat eliminarea efectului de vălurire a tablei, oferind o protecție suplimentară în condiții dificile.

De asemenea, partea electronică a locomotivei este protejată împotriva umidității și temperaturilor scăzute, iar sistemul de ventilație a suferit modificări pentru a se adapta condițiilor extreme. Componentele interioare ale locomotivei sunt fabricate din oțel inoxidabil (inox), conform specificațiilor Green Cargo, versiunea 3.0 fiind dedicată exclusiv acestui operator.

Primele două locomotive Transmontana au început să fie construite în luna octombrie, iar valoarea contractului cu grupul suedez se ridică la șase milioane de euro. Se estimează că aceste locomotive vor fi livrate în vara acestui an.

Performanțele locomotivei sunt remarcabile, având o putere de tracțiune de până la 3.000 de tone. În condiții extreme, pe căi ferate dificile cu pante mari, gheață, zăpadă sau prezența abundentă a frunzelor, Transmontana 031 poate tracta trenuri cu o greutate de 2.000 – 2.500 de tone.

Softronic, înființată în 1999, reprezintă singurul producător de locomotive și rame electrice din România. Cu o cifră de afaceri de 54,9 milioane de lei și un profit de 1,28 milioane de lei în 2016, compania este cunoscută și pentru producția trenului electric Hyperion, care activează pe ruta Craiova-București-Constanța.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.